2013. március 27., szerda

Barackos - túrós torta






Hozzávalók:

- 2 tojás
- 40 gr xillit
- 17 gr kakaópor

- 1 doboz (250 gr) túró (ez most Aldi)
- 1 doboz (175 gr) joghurt
- 2 teáskanál zselatinpor
- folyékony édesítő
- narancshéj

- 220 gr őszibarack befőtt
- 1 teáskanál zselatinpor

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből a xilit egyharmadával kemény habot vertem. A sárgáját kikevertem a többi xilittel és a kakaóporral, a végén a fehérjét apránként hozzákevertem. Kivajazott (16 cm-es) kapcsos tortaformába tettem, és piskótát sütöttem belőle (nekem 17 perc alatt megsült, de sütőtől függ).

Amíg hűlt a piskóta, addig a túrót összekevertem a joghurttal, az édesítővel és a narancshéjjal. Egy fél deci vízben feloldottam a zselatinport, langyosan hozzákevertem a túróhoz. Közben a barack felét rászeleteltem a piskótára, majd a túrós keveréket ráöntöttem a piskótára, és betettem a hűtőbe.

Két óra múlva rászeleteltem a barack maradékát. 0,75 deci vízben feloldottam 1 teáskanál zselatint, langyosan rálocsoltam a torta tetejére és ment vissza a hűtőbe.

Az egész együtt 810 kcal, szerintem egy diétás adag ennek a nyolcada, tehát: 
szeletenként 103,5 kcal / 7 gr fehérje / 12,8 gr CH / 2,26 gr zsír.

Nincsenek megjegyzések: