2012. november 10., szombat

Mirinda szelet újratöltve - mandarinos túrótorta

Holnap családi banzáj lesz nálunk. A nagyobbik cukrászdai tortát szeretett volna, a vendégek egy része "valami gyümölcsös-túrósat". Egyszerű feladat, igaz? Elolvastam jó sok receptet, kalkuláltam az időmmel, amiből soha nincs elég, így született meg a Mirinda szelet és a Csokis-túrós süti szerelemgyereke.






Összesen: 1526 kcal / 165 gr szénhidrát / 43 gr zsír. 

A tésztához: 

- 125 gramm zabpehely lisztnek ledarálva
- 2 tojás
- édesítőszer
- 15 gramm kakaópor
- 80 ml tej
- fél csomag sütőpor

A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval habbá vertem. A zabpehelylisztet, a sütőport, a tojások sárgáját, a kakaót és az édesítőt (én folyékonyat használtam) összekevertem, és annyi tejet adtam hozzá, hogy krém állaga legyen. A végén hozzákevertem a fehérjehabot. Előmelegített sütőben csatos tortaformában megsütöttem (nem írok hőfokot és időt, minden sütő más... tűpróbával ellenőrizzük, hogy jó-e.)

A túrókrémhez:

- 500 gr bakony túró
- 355 gr natúr joghurt (ez DINI névre hallgatott)
- 1 citrom reszelt héja és leve
- édesítő
- vanília aroma
- 6 lap zselatin

A zselatinlapokat 5 percre hideg vízbe áztattam, aztán 4 ek. hideg vízzel lassú tűznél feloldottam (nem szabad főzni). Amíg hűlt, addig a túrót, joghurtot, a citrom héját és levét, az édesítőt és az aromát robotgéppel simára kevertem. Amikor a zselatin kihűlt, lassan hozzácsorgattam a túróhoz, alaposan összekevertem. Kis időre ment a hűtőbe, amikor dermedni kezdett, ráöntöttem az addigra jól kihűlt kakaós tésztára. Egy éjszakát hagytam a hűtőben dermedni.

A tetejére:

- 250 gr mandarin
- 15 ml jaffa szörp
- 1 dl víz
- 2 lap zselatin

Először az előkészített és két ek. vízben feloldott zselatint összekevertem a jaffával és a vízzel, hagytam kihűlni, egy kicsit dermedni. Addig kiraktam a torta tetejét mandaringerezdekkel. Amikor kész lett, a közepétől indulva rálocsoltam a jaffás-zselés keveréket és az egészet visszatettem a hűtőbe.

Ez egy közepes tortaforma, 10 tisztességes szelet simán lehet belőle, vagy 12 kisebb. Ha tízzel számolunk, akkor egy szelet: 152,6 kcal / 16,5 gr CH / 4,3 gr zsír.

Ami egy cukrászdai tortaszelethez képest nagyon baráti, ráadásul sem fehér liszt, sem cukor, sem vaj nincs benne...

Nincsenek megjegyzések: