2013. január 10., csütörtök

Müzliszelet házilag

Volt már kísérletem a házi müzliszeletre, de azt nem tartottam túl sikeresnek, nem ízlett. :-( Most egész más hozzávalókat használtam:

- 50 gr zabpehely ledarálva
- 30 gr puffasztott köles (natúr)
- 30 gr puffasztott tönköly (natúr)
- 30 gr aszalt áfonya
- 5 gr zsírszegény kakaópor
- 1 tojás
- 5 gr kókuszolaj
- édesítő
- pár csepp rumaroma

A gabonaféléket összekevertem a kakaóval. Az áfonyára annyi vizet tettem, amennyi épp ellepte, pár csepp rumaromával a mikróban összeforraltam, aztán belekevertem a kókuszolajat és az édesítőt, így öntöttem a gabonához. Végül a felvert tojással fogattam össze. Kicsit hagytam állni, aztán vizes kézzel 8 "szeletet" formáztam belőle, szilikonos sütőlapon, kis lángon 45 percig sütöttem - vagyis inkább szárítottam.

Elbírt volna kicsivel több kakaót, kicsit kevesebb édesítőt, de azért finom lett. Legközelebb aszalt meggyeset csinálok.

Egy darab tápanyagtartalma: 78,4 kCal / 2,8 gr fehérje / 12,02 gr szénhidrát / 2,07 gr zsír.


2 megjegyzés:

ildii írta...

Hogy te milyen ügyes vagy!

MaManjana írta...

Hát, a boltival azért nem versenyezhet, de legalább nagyjából tudom, hogy mi van benne. :-)