2012. augusztus 23., csütörtök

Szilvás-túrós "rétes"

Azért idézőjeles, mert én simán csak leraktam a tepsibe a tésztát, legközelebb viszont fel fogom tekerni igazi rétesnek. Így nem lett valami szép, le sem fotóztam, tipikus "chokito", ronda, de finom. :-D

Hozzávalók:

- 50 gr réteslap
- 5 ml olaj
- 250 gr sovány túró (én Milfinát használok, amikor csak lehet)
- folyékony édesítő
- citromhéj
- 1 tk. vanília aroma
- 200 gr magozott szilva
- 6 gr xilit
- fahéj

Először is a magozott szilvát felnégyeltem, megszórtam a fahéjas xilittel, állni hagytam.

A túrót kikevertem a citromhéjjal, a vanília aromával és a folyékony édesítővel.

Egy kis (20 * 30 cm) tepsit vékonyan kiolajoztam, leraktam két réteg réteslapot, a felsőt is megkentem olajjal, szétoszlattam rajta a túrót, aztán a fahéjas szilvát, és betakartam megint két réteg réteslappal, a felső tetejét vékonyan olajoztam.

Ez az egész összesen 496 kcal-t, 66 gr CH-t és 6,7 gr zsírt tartalmaz.

Megjegyzések:

- nem lett túl édes, de én nem is szeretem úgy, az édesítők mennyiségét mindenki igazítsa a saját ízléséhez (ráadásul most először használtam xilitet).

- az alsó lapokat eléggé eláztatta a túró és a szilva leve, lehet, hogy meg kellett volna szórni egy kis zsemlemorzsával... így kanállal kell kienni a tepsiből. :-)

Nincsenek megjegyzések: