2012. szeptember 26., szerda

104 / 57 - Szerda

Mostanában egyre többször megszédültem, úgyhogy reggel a férjem rám parancsolt, leültetett és megmérte a vérnyomásomat. 104 / 57. A kávé után... csoda, hogy el nem alszom. :-O Nem gondolom, hogy a napi kettőnél több kávét kéne innom, a zöld teától nem tudok aludni, szóval gőzöm sincs, hogy mit is kéne kezdeni ezzel a helyzettel.

R: 2 sz. slimm kenyér, 4 sz. light szalámi (16 gr), light sajt, mustár, paprika
T: forró csoki (1 dl tej, 1 dl víz, 20 gr kakaópor)
E: 5 túrógombóc, édesítős joghurt
U: 1 körte (195 gr)
V: padlizsánkrém, Lidl ropogós kenyér (3 sz.), 3 sz. sonka, paradicsom, 45 gr light sajt.

Összesen: 1078 / 114 / 32.

Breaking news: visszakaptam a tükrömet. :-)) 

Nagyon érdekes diskurzus alakult ma ki a verseny FB-os csoportjában, méghozzá a fűszerekről. Onnan indultunk, hogy vajon igaz-e, hogy a fűszerekben sok a kalória? Baj-e a diétában sok fűszert használni?

A játék kedvéért rákerestem a fűszerek kalóriatartalmára (nem a fűszerkeverékekre!), és meglepett engem is, hogy 200-350 kalória között van 10 deka, én biztosan kevesebbre saccoltam volna. Na de ki használ 100 gramm fűszert egyszerre? Na ugye. :-) 

Este készítettem a holnap-holnaputáni csirkémhez a pácot, és kivételesen lemértem, mennyi az annyi. 1 teáskanál, vagyis 6 gramm wok-fűszerkeveréket tettem bele. Ez azt jelenti, hogy két adag ebédemben 8,6 kcal a fűszer. Adagonként 4,3... gyakorlatilag elhanyagolható.

Ami engem illet, imádom az erőteljes ízeket, a csípőset, savanyút, borsosat, a fokhagymásat. És azt gondolom, hogy ha nem rövid távú fogyókúrában gondolkodunk, hanem hosszú távú életmódváltásban, akkor az étkezésünk nem térhet el végletekig az ízlésünktől. Nekem azért sem jött be az ételrendelés (az ára mellett), mert annyira nem találták el az ízlésemet, annyira másként fűszereznek ezek a konyhák.

Szóval lehet, hogy az alapanyagokat szépen fokozatosan lecserélgetem egészségesebbekre, de az ízeket nem szeretném.

Azon még lenne mit javítani, hogy csak só-, cukor-, mesterséges ízfokozóktól mentes dolgokat használjak, törekszem rá, de ennyire talán még nem lettem egészségtudatos. Tehát maradnak a leveskockák (néha), és a fűszerkeverékek. Egyelőre.

2 megjegyzés:

VKOrsi írta...

:) az alacsony még mindig jobb, mintha magas lenne :)

nekem is ennyi, terhességek alatt mindig hüledeztek, hogy ezzel én még élek és létezni tudok? :D

szerintem semmit nem tudsz vele kezdeni - én még kávét sem iszom -

MaManjana írta...

Persze, tudom én, csak jobban kell figyelnem, nem állhatok fel hirtelen, mindig meg kell gondolnom, hogy emelgessem a kiscsajt. Délelőtt egyébként rosszabb, délután kevésbé.

Terhességek alatt ennél azért kicsit magasabb volt, de sosem ment normál érték fölé...