2020. március 7., szombat

Ételfüggőség

Az újrakezdés óta próbálok rájönni arra, hol rontottam el, mi volt az oka a feljött közel 20kg-nak, és hogyan tudom majd megakadályozni, hogy újra visszajöjjenek, ha újra visszatérek a normál súlyomra.

Olvastam sokat fogyósok fórumait, egyéb fogyós cikkek, beszélgetések is előtérbe kerültek mostanában, valamint extrém túlsúllyal rendelkező emberekről szóló dokumentumsorozatba is bele-belenéztem. Rá kellett döbbennem, hogy a kajafüggőség ugyanolyan függőség, mint az alkoholizmus vagy a cigaretta. Viszont van egy óriási különbség. Ezt nem lehet teljesen kiiktatni az életünkből, mint az alkoholt, vagy a cigarettát. Itt úgy kell megtalálni az arany középutat, hogy közben egy pengeélen táncolsz.

Nem véletlen, hogy visszacsúszott 20kg. Ugyanis a kajához való hozzáállásom nem változott meg. A függőségem megmaradt továbbra is. Mostanság döbbentem rá, hogy hiába nyomják mindenhonnan, hogy életmódváltásra van szükség, ha függőségről beszélünk. Hiába válik szokássá az, hogy reggelire zabkását eszem, ha jön a fránya stressz, és levezetésként a kakaóscsiga után nyúlok. Pont úgy, ahogy az alkoholista a feleshez, vagy a dohányos a cigarettához. Ha nagy stressz van, márpedig ez előfordul az ember életében, akkor több ételhez...

A múlt héten döbbentem rá, hogy mennyire erős a sóvárgás. Ugye diéta van. A legnagyobb étkezésem az ebéd. Az mennyiségre is annyi, mint egy átlag ember ebédje (tudom, mert arra törekszem, hogy ne miniadagból jöjjön ki az 500kcal-ám), és már az ebéd KÖZBEN arról fantáziáltam, mit kellene még ennem. Igen, stressz volt. Néhány napig tartó. Kitartottam, erős voltam, megálltam. De nincs garancia, hogy legközelebb is meg fogom tudni.

Az érzés pontosan olyan, mint mikor letettem a cigarettát. Markolászom a pólóm sarkát, ha ehetnékem van. Sóvárgok a kaja után, pont, mint a cigaretta után... A cigaretta így 9 hónap után jobb lett, bár ha nagy stressz ér, akkor megint vágyom rá, de nem jutok el odáig, hogy lemenjek venni. Remélem, étkezésben is képes leszek arra, hogy megálljam a kilengéseket.

1 megjegyzés:

Optimista Gyula írta...

Mivel a szervezeted komoly munkára fogtad, extra igény a kaja bevitel. Hiába van diéta tartsd szemelőtt azt is, hogy változol. Többet bírsz edzéseid intenzitása nő, nem csak zsírt veszítesz hanem az izmaid is alakulnak közben, ezért is hiába nézed a mérleget nem fog eleinte jelentős változást mutatni, fel tudod használni a 9 hónapos cigi elhagyás adta önfegyelmet a kaja iránti vágynál is, a 20 kg azért ment fel Rád, mert hoztál döntéseket, történtek esemyények, amiket úgy reagáltál le ahogy. Nagy küzdelemben vagy egy komoly célért. Önmagadért harcolsz sokszor önmagaddal is. De megszülted magadban a harcost! Aki nem engedi le a kardot, tartja a pajzsot, a legnagyobb nyílzáporban is kitart, mert hisz. Hite a legnagyobb pajzsa, karja erejét nem csak izmai adják, hanem elszántsága! Azt írtad tartasz tőle, hogy legközelebb ha iszonyat nagy a nyomás elgyengülsz és feladod. Benne van a pakliban. Annyi újrakezdésen vagy túl, de még soha nem voltál ennyire erős ennyire sokáig, mert mikor elkezdted a 150 kgról lejövetelt az egy óriási sírással kezdődött, de utána döntéssel folytattad! Nem egyik napról a másikra született meg a 150.helyett 90.kis Kori. Most sem könnyű a 20at visszahozni nullára. Bmi index alapján ha leszel izmos 75 kg túlsulyt fog mutatni a mérleg!!! Nálam is azt mutat, de edzzek és hiszek, örömmel olvasom gondolataidat, látva edzéseidet, én örülök, hogy a folyamatot, akivé alakulsz át végigkísérhetem, biztosan jönnek Rád nehéz napok. Amikor minden inkább árnyékba borult érzetű. De ha könnyen kapnád nem is őriznéd meg! Semmi és senki nem maradt meg számodra azokból, akik könnyen jöttek hamar is mentek! Eleve, hogy kiirod magadból ezeket, már ad egy lehetőséget arra önmagadnak, hogy kicsit hátralépj, elolvasd és ne legyél a középében, hanem külsőbb szemmel lásd a helyzeted. Kori Te túlsúlyod ellenére egy sikeres nő vagy. 3 gyermekes édesanya! A választott munkád imádod, hány gyereket vezettél vissza az erdőből a fénybe matematikailag! Érted is áldást mondd hajléktalan ember, akinek reményt és ételt osztasz a munkádon kersztül! Vannak telefonszámok a telefonomban. Akiket érdemes hívnom, nem csak kérni tőle valamit alapon, hanem mert több leszek azáltal ha ezekkel az emberekkel beszélgetek. Kori Te ilyen vagy. Nem vagy harsány, sőt korántsem vagy az a klasszikus nagypofájú amazon, de olyan kitartás van benned, ami utat vág a kilátástalanban, fényt ad ha beborul és aznap, amikor végleg elhiszed,hogy neked nem az a sorsod, hogy a kgk ellen harcolj, hanem merj lelkiismeretfurdalás nélkül igazán büszkének lenni önmagadra, meg fogod látni magadban azt a küzdő, sikeres nőt, akit mi, akik látjuk éveken át tartó néha elesek, de felállok és folytatom harcaid nem véletlenül tisztelünk azért aki vagy, akivé dolgozod át magad! Lehetnél 150 kgs mit érdekel úgyis meghalunk előbb vagy utóbb, cigizős hülye picsa nyakig merülve az önsajnálat mételyében. Ezzel szemben Te felemelted a fejed, kinézted az utad,ráléptél és haladsz! Ha én hatottam Rád inspirálóan,amikor elmeséltem a csak úgy kimentem a Szigetre és lefutottam a fèlmaratont történetemmel, nyugodtan elmondhatom, tegnap a tudat, hogy Te is futópadon futsz mialatt én a fèlmaratont teljesítettem óriási erőt adott! A gondolat teremt. Választottál egy önmagad által felépíthető világot, amiben nem csak hekxed9van, hanem alkotója vagy!!!