2020. március 3., kedd

Zsírmáj

Ilyenem van. Jelentsen is ez bármit. Anno, 2011-ben az endokrinológus a teljes kivizsgálás keretében elküldött hasi uh-ra, ahol közölték velem, minden oké, zsírmájam van, de ez ezzel a súllyal (akkor 140-150kg voltam) ez természetes. Megkérdeztem, lehet-e tenni bármit, közölték, hogy nem, és én el is felejtettem a dolgot. Aztán 2019. augusztusában felmerült az epekő gyanúja, és ismét volt egy hasi uh-om, aminél megint csak úgy mellesleg közölte a doki, hogy zsírmájam van. Akkor épp az jobban sokkolt, hogy köldöksérvem van, de mindkettő feledésbe merült. Majd az elmúlt napokban újra előjött a kérdés, mit jelent, hogy zsírmájam van. A mostani olvasmányaimban írtak májrákról meg májátültetésről..., úgyhogy némileg összeszartam magam, és ráfeküdtem a helyzet javítására.

Elsősorban mindenhol a fogyást említették, de ez ugye nekem megvolt, és mégis továbbra is zsírmájat diagnosztizáltak (egyik sem  mondta, hogy gáz állapotban van, meg azt sem tudni, hogy a kettő között történt-e változás).

Másodsorban sok helyen írták a ketogén diétát, de arról meg sok helyen lebeszélik az embert, hogy veszélyes.

Harmadsorban mindenféle csoda májtisztító cuccot akarnak eladni.

Egyelőre vettem máriatövis kapszulát, és reménykedem. Bár fogalmam nincs, mikor kéne elmenni újra uh-ra, és honnan tudnám, hogy javult-e vagy sem...

Nincsenek megjegyzések: