2012. március 28., szerda

A diétáról általában

Kezdjük egy általános leírással, majd igyekszem minél többször leírni azt is, hogy mit ettem egy adott napon.

Én azt az alapszabályt tartom, hogy minden étkezés között teljen el legalább 2 óra, de mindenképpen férjen bele a napomba az 5 étkezés. A következő leosztásban gondolkozom alapvetően:

Reggeli: 250kcal (nálam 7 körül)
Tízórai: 100kcal (10 körül)
Ebéd: 500kcal (1 körül)
Uzsonna: 100kcal (4 körül)
Vacsora: 250kcal (fél 7-7 körül)

A korábban én maximum 3-szor, de leginkább kétszer ettem. Az is leginkább szénhidrát hegyekről szólt. Sajnos szénhidrát-függő vagyok. Most is eszem szénhidrátot, csak nem úgy és nem annyit, mint korábban.

Egy általános nap:
Reggeli és a vacsora nagyon hasonló nálam. 2 szelet lipótis rozskenyér, Flora aktív margarin (vékonyan), valami felvágott vagy sajt, és zöldség (retek, paradicsom, paprika, hagyma (lehetne más is, de én ezeket szeretem).
Tízórai és uzsonna: vagy gyümölcs: ez télen leginkább alma vagy pomelo (ebből max fél, mert nagyon nagy), nyáron szinte bármi szezonális, ami nem nagyon édes (pl cseresznye). Ha nagyon rohanós a napom, vagy édesre vágyom, akkor bedobok a táskámba egy müzli szeletet vagy egy gyümölcsszeletet, azt bármikor, bárhol elő tudom kapni, ha idő van. Gyümölcsszeletből az Aldiban kapható szerintem elég jó. Édes, úgyhogy az édesség vágyamat bőven kielégíti, és belefér a 100kcal-ba. A müzli szeleteket is végig kell nézegetni, mert van ami belefér, van ami nem.
Nyáron kifigyeltem, mikor nagyon meleg volt, és a gyerekeim fagyiztak, hogy a Krém Könnyű pálcikása 96kcal, úgyhogy időnként 1-1 olyat is megengedtem magamnak a megfelelő időben.
Ebéd: ez a legnehezebb ezügyben, főleg nálam, aki rettentő válogatós vagyok. Főzelékek (valami feltéttel), rakott zöldségek (a rakott krumpli sajnos nem fér bele) a fő dolgaim. Persze sokszor befigyelnek saláták, grillezett hússal... Ami nálam kizárt dolog, az a párolt zöldség. A világból ki lehet vele üldözni :)
A főzelékeket én úgy csinálom, mint korábban, csak ha tejföl kell bele, akkor azt joghurttal helyettesítem, a finom liszt helyett pedig teljes kiőrlésűt használok. A rakott dolgoknál barna rizs kerül bele, tetejére joghurt, a darált hús nálam mindig pulyka comb.
Nagyon szeretem még a pörköltet (szintén pulyka) savanyúval, 1 szelet rozskenyérrel (pici tésztát is lehetne enni, de azt nem szeretem).
Rendszeresen szoktam enni töltött- illetve székelykáposztát is. Szintén pulykából, barnarizzsel, teljes kiőrlésű liszttel, joghurttal. Természetesen szalonna sincs benne, csak minimális olaj az elején.

Ez a joghurt a tejföl helyett lehet, hogy nagyon furcsán hangzik, de nagyon könnyen át lehet állni. Én az Aktivia Krémesével kezdtem, annak még az állaga is majdnem ugyanolyan, mint a tejfölé, ma már, ha nem kapok ilyet, akkor simán veszek akármilyet, és meg sem rezdülök :)

Elsőre durván hangzik, de nem vészes. Az első héten még tényleg mindent méricskéltem. De olyan szinten, hogy levágtam a kenyeret, megmértem. Megkentem margarinnal, ismét lemértem..., de most már megy rutinból a dolog. Főzéskor meg nagyon nagy segítséget ad a kcal.hu oldal

2 megjegyzés:

MaManjana írta...

A család többi tagja azt eszi, amit ti, vagy két-háromfelé főztök?

cory írta...

A család nem ezt eszi. Magamnak 3-4 napra főzök egyszerre, a gyerekek, meg a férjem hétköznap itthon nem esznek meleget. Hétvégén kétféle főtt étel van.