2012. március 28., szerda

A kezdő kezd


Az van, hogy Zsuzsim meghívott, legyek itt én a kezdő. Örömmel és köszönöm, mert hátha jól hátsón rugdosnak majd Coryval, hogy most az egyszer ne adjam fel. Mert persze inkább újrakezdő vagyok, ki nem az 100+ kg-val? Na ugye. Senkit nem akarok untatni azzal, hogy hányszor és miket próbáltam, és milyen körülmények hátráltattak, a tanulság úgyis az, hogy valamit nem jól csináltam, és / vagy nem akartam eléggé.

Két gyerekem van, 38 éves vagyok és 117,3 kiló. A kettőket én akartam, a koromon nem tudok változtatni, a súlyomon viszont nagyon ideje. Rengeteget olvastam diéta témában az utóbbi időben, és a saját szememmel is azt látom, hosszú távon nagy túlsúly leadására csakis a kalóriaszámlálás vezet célra. Nyilván pillanatok alatt meg fognak jelenni a testépítő fittness guruk, az ő kedvükért hajlandó vagyok szénhidrát-, és zsírmennyiséget is számolni. :-) Egy darabig. :-D

Lelkesedésemet bizonyítandó, hétfőn zsemlét sütöttem, méghozzá tönkölylisztből (250 gr teljes kiőrlésű, 200 gr fehér). Az arányokon a továbbiakban változtatni kívánok a teljes kiőrlésű javára, remélhetőleg a családot is rá tudom szoktatni. Le is csaptak egyébként a kis bucikra, így a tervem, hogy egy hétre megsütöttem a péksüteményeimet, romba is dőlt. :-) Ja, hogy miért itthon és miért tönköly? Így tudom, mi van benne, és állítólag a teljes kiőrlésű liszt nem lövi fel a csillagokig a vércukorszintet. Hát így. :-)

Hozzávalók:
-         200 gr fehér tönkölyliszt
-         250 gr teljes kiőrlésű tönkölyliszt
-         1 evőkanál olívaolaj
-         1 teáskanál cukor
-         2 teáskanál só
-         1 csomag porélesztő

Én mindig a kenyérsütőben dagasztok-kelesztek, most is így tettem. A megkelt tésztából 15 db zsemlét gyúrtam, kaptak még 20 perc pihenőt a langyos sütőben, aztán vízzel megkentem, megsütöttem. Ha hideg, vagy langyos sütőben kezdjük sütni, még tovább dagadnak.

Egy darab 111,5 kalóriát, 21 gr szénhidrátot és 1,2 gr zsírt tartalmaz. 

Nincsenek megjegyzések: