2012. július 13., péntek

Na mozgás! - Avagy segítsetek ötletekkel légyszi

Az van, hogy én már nem is emlékszem, milyen volt igazán aktív életet élni, sok mozgással, futkosással, biciklivel, akármivel. Pedig bizonyos, hogy 8 éves koromig így éltem, egy-két villanás megvan a fejemben egy tornaversenyről elsőből, és a biciklizésről kertváros-szerte a barátnőmmel. Aztán filmszakadás. Írtam korábban, hogy a második osztály utáni nyáron kezdődött a hízásom, benne volt a nagymamák keze, az addig ismeretlen kalóriabombák csábítása, családi változások, rengeteg minden.

Az évek során próbálkoztam persze több mindennel, pl. akkor ősszel visszamentem az RSG-re, ahol elegánsan kiröhögtek. Aztán két helyen is lapátoltam, de mivel nem voltam versenyző, hamar kiszekáltak az egyesületekből (akkoriban az iskolában egyáltalán nem volt sportolási lehetőség). Így aztán maradt nekem az otthonülő könyvmoly szerep, már az is nagy dolognak számított, ha a könyvemmel a kertbe kiültem, és nem a szobámban gubbasztottam. A tornaórákat nyilvánvalóan gyűlöltem.

Felnőttként azért tettem további próbákat, vettem kerékpárt, de sosem mentem a magam kedvéért bicajozni, mindig csak más nógatására. Elmentem női konditerembe, szenvedtem, mint a kutya, de semmi élvezetet nem találtam benne (gyorsan hozzáteszem, semmilyen szaksegítséget nem adtak, az éppen futó sikerdiétákat fénymásolták le, egyszer megmutatták, hogy melyik gép mire való, aztán helló). Elkezdtem úszni járni, máskor aerobick-ra, callanetics-re de sosem "érte meg" a plusz időráfordítás.

Azt hiszem, be vagyok oltva sport ellen. :-(

Az egyetlen, amiben tényleg örömet találtam, az a tánc volt. Jártam egy ideig tánciskolába is, de ott volt 15 lány, meg 2 fiú, szóval sosem volt partnerem, de azért szerettem. Imádtam a középiskolás szerepléseket, a szalagavató táncot. És egy ideig jártunk bizonyos stílusú szórakozóhelyekre, persze alig valaki kért fel, nyilvánvalóan a túlsúlyom miatt.

Szóval, egyelőre fogalmam sincs, hogy mit kellene kezdenem magammal. Mert mozogni márpedig kellene. Futni nyilvánvalóan nem fogok, nincs az az isten. Az itthonról való elmászkálás sem vonz különösebben (és ez nemcsak döntés kérdése), a szobabicikli nem férne el. Vannak persze DVD-n kezdőknek való dolgok, gyalogoltam korábban Leslie Sansone-nal, és tornáztam Schobert Norbival betyárosan. :-) De a mostani diéta mellett még nem mozogtam a napi jövés-menésen túl semmit.

Valószínűleg most is ezekkel kéne kezdenem, mert a kondim a béka feneke alatt van. De fogalmam sincs, hogy mit csinálhatnék még, ami nem unalmas, netán még valami kis boldogsághormont is felszabadítana...

Szóval ajánljatok nekem légyszi abszolút kezdőknek való, letölthető filmeket. :-)

5 megjegyzés:

pdd írta...

Szia!
Nálam az abszolút győztes a zumba volt.
Én is 100+-osan kezdtem el járni, és állatira élveztem. Fogytam is vele 4 hónap alatt 8 kilót úgy, hogy diétázni nem nagyon diétáztam (tény, hogy előtte letettem a fogamzásgátlót, viszont a cigit is) Aztán terhes lettem és abbahagytam (27+)
Most, hogy a poronty már lassan 9 hónapos, néha szoktam zumbázni, de inkább itthon, nehéz eljárogatni.
Viszont van egy tuti suli, ami nem is annyira drága, cserébe sok helyen megtalálható: zumbafitnessbudapest.hu

Sok sikert!
Üdv,
Dia

MaManjana írta...

Dia, köszönöm. Keresni fogok ilyen filmeket (az eljárás nekem sem opció). Mondjuk láttam zumbásokat egy-két alkalommal, hát már attól kiköptem a tüdőmet, hogy néztem őket, de hátha van kezdőknek való gyakorlatsor is. :-)

pdd írta...

Valahol a neten fellelhető egy letölthető verzió, ahol az alaplépésekkel kezdik a tanítgatást. Sajnos már nincs meg a forrás, de szerintem viszonylag könnyű találni ingyenes letöltést hozzá

Alan Z. Why írta...

Nehéz kérdés, mert amíg van túlsúlya az embernek, addig a mozgás sok esetben csak kínszenvedés, aminek szinte mérhetetlenül kevés értéke van a fogyás szempontjából. A kövér ember még a glikogén tartalék elégetéséig sem jut el sajnos. Személyes tapasztalatom, hogy előbb el kell érni a 28 körüli BMI értéket, és utána lehet elkezdeni a mozgásos életformát. Nálam így volt mindenesetre. Amíg fogytam, semmit sem mozogtam. Most 24 körüli BMI táján simán biciklizek 40-50 km-t is egyhuzamban, akár 3 órán keresztül, és még élvezem is. Ez már olyan mozgás, aminek értékelhető kalóriavesztése van, tehát aktívan részt tud vállalni a napi/heti diéta összeállításánál. További sok sikert - Alan

orsi írta...

Játsz egy xbox360-ért kinecttel. Ott tuti edzéstervek vannak, tuti megdolgoztatnak :) http://minu.me/-foltfoglalo