2012. július 3., kedd

Rakott cukkini

Én sem vagyok normális, hogy ebben a melegben álltam neki, de nagyon megkívántam valami rakottat. Cukkinim volt itthon, szóval az lett.

Hozzávalók:

- csirkemell (573 g)
- cukkini (910 g)
- barnarizs (125 g)
- 12%-os tejföl (375 g)
- light trappista sajt (100 g)
- olaj (5 ml)
- vöröshagyma (2 fej)
- paprika (fél tv, pár karika csípős)
- paradicsom (1 db)
- fokhagyma (22 g - 4 gerezd)
- só, bors, paprika, egyéb fűszerek ízlés szerint



A hagymát apró kockára vágtam, megfuttattam az olajon, hozzátettem a szintén kis kockára vágott csirkemellet (le is lehet darálni, de nem volt kedvem a húsdarálóval vacakolni), kicsit megpirítottam. Megszórtam pirospaprikával, borssal, hozzátettem a kockázott paradicsomot, paprikát, apróra vágott fokhagymát és felöntöttem vízzel. Megvártam, amíg felforr, akkor hozzátettem a barna rizst (Ben bácsitól, előre gőzölt, különben az életben nem főne meg, egyszerűen csak kiszórtam a zacskóból és kész). Alaposan megfőztem, a végén egy kicsit elforraltam a levét, mert soknak tűnt.

A cukkinit felkarikáztam (hámozatlanul), megszórtam gyros és grill zöldség fűszerkeverékkel, aztán egy teflontepsibe rétegeztem: cukkini, húsos ragu, a tejföl kb. 1/3 része, cukkini, ragu, cukkini, tejföl. A tetejére extra kényeztetés a 10 deka sajt, el is lehet hagyni. Süssük addig, amíg a sajt megpirul a tetején.

Az egész összesen 2154 kcal / 157,46 gr CH / 72,37 gr zsír, ami soknak tűnik, de ez hat adag.

Egy adag számokban: 359 kcal / 29,24 gr CH / 12,06 gr zsír.

Nincsenek megjegyzések: