2012. október 24., szerda

Ananászos-gyömbéres csirkemell kuszkusszal

Ezt ettem ma ebédre. :-)

A csirkéről pontos adatokat nem tudok mondani, ugyanis a fagyasztóból készen szedtem elő. Halvány emlékeim szerint minimális olajon megpirítottam a felkockázott csirkemellet, aztán kiszedtem a serpenyőből, karikára vágott póréhagymát és reszelt gyömbért futtattam a visszamaradt zsiradékon. Hozzákevertem a konzerv ananászt, visszatettem a húst és kis vízzel együtt megpároltam. Sóval, borssal, fahéjjal ízesítettem.
Most, utólag tettem hozzá még szárított chilit és indiai fűszerkeveréket, hogy erőteljesebb íze legyen.

A köret:
- 100 gr kuszkusz
- 100 gr csicseriborsó
- 100 gr bébirépa (mirelit)
- 30 gr mazsola
- 1 zöldségleves kocka
- só, fahéj, indiai fűszerkeverék

A csicseriborsót tegnap beáztattam, a vizet többször váltottam rajta. Ma a leveskockával feltettem főni, fél óra után belekevertem a répát, és a fűszereket. Amikor a borsó és a répa puha lett, akkor hozzákevertem a megmosott mazsolát, újraforraltam, belekevertem a kuszkuszt. Letakartam a fazekat, és elzártam a lángot. Tíz perc után villával összekevertem az egészet, köret kész.

Összesen 950 gramm lett, 800 kcal, 141,5 gramm CH és 13 gramm zsír. Négy diétás adag.

Miért jó a kuszkusz? Mert finom. :-) Másrészt egy kis változás a hagyományos köretekhez képest, gyorsan és millió változatban elkészíthető. Kicsit jobb a glikémiás indexe, mint a fehér rizsnek, nehezebben szívódik fel a szénhidrát, később leszünk éhesek (http://www.tutitippek.hu/blog/glikemias-index.php). Legközelebb a bulgurt is ki fogom próbálni.


Nincsenek megjegyzések: