2012. október 2., kedd

Tönkölykenyér

- 250 gr tk. rozsliszt
- 250 gr tönköly fehérliszt
- 1 tk. szódabikarbóna
- 1 tk só (szerintem többet is elbír)
- 8 ek olaj (én 20 ml-t tettem bele összesen...)
- 4 dl víz (fokozatosan adjuk hozzá, nekem így egy kicsit túl lágy lett a tészta)
- 1 tk fahéj vagy kömény (fél-fél kanállal mindkettőből adtam hozzá)
- 1 kk tárkony (ezt kihagytam, mert nem szeretem)

A hozzávalókat összegyúrjuk, és kiolajozott, lisztezett formában (én őzgerincben) 50-60 perc alatt megsütjük (azért nem írok fokozatot, mert kinek-kinek sütője szerint...)

Nekem most egy 832 grammos kenyerem lett (nem lett szép, kirepedt, úgyhogy nem fotóztam), 100 gramm tartalmaz: 208 kcal, 40,3 gr szénhidrátot és 1 gr zsírt.

Szeletelve fagyasztóba tettem, mert így nem tartható el sokáig, majd szeletenként
veszek elő belőle annyit, amennyi épp kell.

Nincsenek megjegyzések: