2012. április 19., csütörtök

Gyomorgyűrű

Az elején rögtön leszögezem, hogy én ellenzem a gyűrűt, így az én általam összeszedett dolgok zömében negatívak lesznek, bár konkrét tapasztalatom nincsen róla, hiszen nekem nincs ilyen eszközöm.

Az első találkozásom évekkel ezelőtt volt, amikor is találkoztam sok-sok év után egy ismerős csajjal, akit konkrétan nem ismertem meg. Hasonló típus volt, mint én a kezdetekkor, majd találkoztam egy vékony csajjal. Ez nagyon tetszett nekem. Persze rögtön ajánlgatni is kezdte nekem is a gyomorgyűrűt. Az eléggé elvette a kedvemet rögtön, hogy egy palacsinta partin találkoztunk, és ő palacsintát egy darabot nem evett, hanem mokkás kanállal megkóstolt néhány tölteléket. Persze amint hazaértem, utána olvastam a neten, de nagyon hamar el is vetettem a dolgot.

Majd fél évvel ezelőtt, amikor a sok kg leadása után, mit kezdjünk a bőrünkkel ügyben nekiálltam keresgélni, belefutottam egy gyomorgyűrűs topicba. Végigolvastam. Na, jöjjenek a tapasztalatok.

Először is, egy rövid leírás arról, mi is ez. Igazából egy orvosi eszközt raknak a gyomorra úgy, hogy a gyűrű felett csak egy kisebb rész legyen. Ehhez a gyűrűhöz tartozik egy port, ami közvetlenül a bőr alatt helyezkedik el, amin keresztül folyadékot tudnak juttatni a gyűrűbe, amitől szűkül a rés a két gyomorrész között. Így nem tud akármi átmenni az emésztő rendszerbe.

Amit reklámoznak róla, hogy nem tudsz annyit enni, mint korábban, így jól le is fogsz fogyni. Ez nem is hangzik rosszul, és tényleg sokan nagyon sok kilótól szabadultak meg ezzel az eszközzel.

Amik nekem nagyon ijesztőek voltak az olvasottakból:
Az első rögtön nem is ijesztő, csak tény. Nekik is diétát kell tartaniuk. Alapvetően 1500kcal-t javasolnak naponta a dokik.
Hetekig csak folyadékot vihetnek be, amitől én eleve rosszul lennék, és később is nagyon-nagyon meg kell rágniuk az ételt, hogy át tudjon menni a gyűrű résén. Volt olyan ember, akinek annyira beszűkítették, hogy még a víz sem ment le, így néhány nap után kiszáradással kórházba került.
Ha túl nagy falatot próbálnak lenyelni, ami nem megy le, az kénytelen a másik irányba távozni, így hánynak. A gyűrűvel nagyon veszélyes a hányás, mert a nyelőcső fölé csúszhat a gyűrű, ami azonnali műtét.
Többeknek begyulladt a portjuk. A gyulladást vagy sikerült megállítani, vagy nem. Ha nem, ki kell venni.
Volt aki arra panaszkodott, hogy folyamatosan éhes...
Szénsavasat nem ihatnak soha többé.

Ezek most csak kiragadott dolgok, amik bennem erős nyomot hagytak. Nekem végül az az érzésem támadt, hogy rettentő sok pénzért megműttetik magukat, majd ha a lehető legkevesebb szövődményt szeretnék (márpedig biztosan ezt szeretnék), akkor ezerrel diétáznak. Az én tapasztalatom az, hogy ha tartod a diétát, akkor gyűrű nélkül is le lehet fogyni.

Ami nekem a legfurcsább volt, hogy arra hivatkoztak többen, hogy azért akarnak gyűrűt, mert nincs akaraterejük a diétához. A gyűrűnél meg sokkal-sokkal komolyabban kell tartani a diétát, nem nagyon fér bele kilengés. Én, ha ki akarok lengeni, akkor ki tudok. Legyen az süti, hamburger... ők már ezt nem nagyon fogják tudni megtenni.

Szóval biztosan működik, hiszen erre jócskán vannak példák, de nekem biztosan nem ez az utam. Az azért nagyon jó érzés, hogy már a testömegindexem is a javasolt határ alatt van :)

1 megjegyzés:

MaManjana írta...

Nyelőcsőtágulat, reflux. Ezeket is olvastam. Egyik sem túl vonzó.