2012. április 16., hétfő

Nem értek egyet

Nyilván nemcsak az én könyvespolcomon van számtalan diétával foglalkozó könyv. Időről időre újra előveszem őket, beleolvasok. Most megint átfutottam egyet, és belebotlottam egy mondatba, amit már máshol is olvastam, és nagyon nem értek vele egyet. Ez a következő:

"Ne legyen otthon ízletes étel! Ritkán főzzenek, akkor viszont úgy, hogy sokáig kelljen ugyanazt enni. Ritkán vásároljanak, akkor se éhesen és csakis szigorúan előzően felírt lista szerint."

Ha abból indulok ki, hogy nem fogyókúrázni kell, hanem életmódot váltani, akkor valóban megállja ez a helyét? Hogy sosem ehetünk már jót? Nem hiszem. Lehet, hogy megoldható egy egyszemélyes háztartásban, hogy ne legyen otthon más, csak diétás kaja, kétszemélyesben már csak akkor, ha mindkét fél diétázik, és akkor még nem beszéltünk a gyerekekről, a speciális étrendekről. Én igenis törekszem rá, hogy amit eszem, az jó ízű is legyen. Mert ha nem, akkor majdnem biztosan keresek helyette mást, eszem, amit találok, és kiéhezve majdnem mindig rosszul választok.

Egy elhízott embernek egyébként is van számtalan problémája, esetenként fizikailag sem érzi jól magát, esetenként a környezet bírálataival is meg kell birkózni, plusz a saját lelkifurkánk, hát nehogymár még az étel is ízetlen legyen... 



Az, hogy több napig ugyanazt együk, az nem vezet megcsömörléshez? Mi van, ha másnap, harmadnap már a hátam közepére nem kívánom azt, ami amúgy első nap még tök jó volt? Én pl. ezért buktam bele a 90 napos fogyókúrába, mert fehérjenapon megvadultam a szénhidrátért, és szénhidrát napon a tejért, sajtért, szóval ilyen korlátokat nem bírok elviselni. Pedig amúgy hiszek a szétválasztásban, de nem egész nap, hanem egy étkezésen belül.

És nem beszéltünk még akkor arról, hogy mindenhol azt hallani, a legjobb a frissen készült étel, sok nyers zöldség, gyümölcs... ezeket nem lehet hosszú időre betárazni (legalábbis itt a panelban nem sok lehetőség van rá, se kamrám, se erkélyem nincs). 

Az előre tervezéssel, a listával és a nem-éhesen vásárlással egyetértek. :-)

Nincsenek megjegyzések: