2012. április 21., szombat

Gyümölcsleves

Gyümölcsleves

Gyümölcsleves ügyben megint feltaláltam a meleg vizet (tegnap háborogtam sokat a zacskós gyümölcsleves magas kalóriatartalma miatt = 1 adag 156 kcal), főztem sk. A mélyhűtő-ürítési akció folytatásaként előszedtem némi őszibarackot és ribizlit, ebből lett ma leves. Kalóriatartalma decinként 23 kcal. Egy adag mondjuk 3 dl, összesen 69 kcal. Nem kis különbség. (Bónuszként tudjuk azt is pontosan, hogy mi van benne.)

Tehát: 
- 270 gr őszibarack
- 120 gr ribizli
- 1 kis pohár sovány joghurt
- 1 evőkanál fűszerkeverék (forralt bor)
- 20 gr keményítő
- 15 db édesítő

Ebből nekem 1,3 liter leves lett.
A szokásos módon készítettem, a gyümölcsöt leöntöttem hideg vízzel, hozzáadtam a fűszerkeveréket, az édesítőket, 1 citromkarikát és 1 narancskarikát (ezeket később kidobtam belőle). Forrás után leturmixoltam, átszűrtem, hozzáadtam a joghurtot és a kevés vízben elkevert keményítőt, összeforraltam, kész. A család tejszínhabbal ette... :-O

Nincsenek megjegyzések: