2012. április 20., péntek

Padlizsános tészta






Hozzávalók:

- padlizsán (2 db)
- cukkini (1 db)
- fokhagyma (ízlés szerint, én 7 gerezdet tettem bele)
- ízlés szerint lila, vörös, póré-, vagy újhagyma (kb. 100 gr)
- kaliforniai paprika (1 db)
- csípős paprika (10 gr)
- paradicsom (1 db)
- kockázott konzervparadicsom (240 gr, nem cukrozott)
- olívaolaj (1 teáskanál)
- fűszerek

Ebből jó nagy adag lesz, nekem 1310 gramm, fagyasztok is le belőle bőven (meg ezt kapja a férjem vacsorára).

Egy teáskanál olívaolajon megpároljuk a hagymát, hozzáadjuk a felkockázott padlizsánt és cukkinit, kicsit megpirítjuk. Hozzáadjuk a fokhagymát, a fűszereket (én most egy etióp fűszerkeveréket használtam, csípős!!, de készülhet bazsalikommal, oreganoval, el tudom képzelni görögös keverékkel is), egy percig ezzel pirítjuk. Aztán hozzáadjuk a konzervparadicsomot, a szintén kockára vágott kaliforniai paprikát, paradicsomot, esetleg csípős paprikát, egy kevés vizet, és egy kevés sót. Én nem főztem teljesen puhára a zöldségeket, de ez ízlés kérdése.

Egy adag ragu (250 gr) 72,5 kcal. Ma tésztát (4 dkg) főztem ki hozzá, de passzol rizshez is, sőt, kuszkusszal, bulgurral is is finom lehet.

Nincsenek megjegyzések: