2012. április 24., kedd

Sütés-főzés, konyhai trükkök

Először is, halleluja a sütőzacskóért! Én ezer éve használom, diétás időszakon kívül is (nem szeretjük a zsíros, olajos ételeket, nálunk a rántott hús nagyon ritka vendég, mondjuk félévente egyszer), remek sülteket lehet benne készíteni zsiradék nélkül. Húsokat, zöldségeket, halat (aki szereti), sőt - és bár tudom, hogy az álmoskönyv szerint nem jelent jót Limarát emlegetni egy diétás blogon -, de péksüteményt is. Legközelebb azt is kipróbálom, ha a kis rozsos zsemléimet sütögetem. (És sokkal kevesebbet kell mosogatni is... )

Teflon edények. Az én tapasztalatom, hogy érdemesebb a vastagabb falú, drágább változatot használni, háziasszonykodásom elején egy szett vékonyfalút vettem, egy év alatt ki is lyukadt mindhárom... viszont a T...fal edényeim nagyjából 10 éve szolgálnak hibátlanul Ezeket ráadásul még sütőbe is lehet tenni, mert levehető nyelük van. Szintén a zsiradék csökkentése érdekében, egy teáskanálnyi olajon simán lehet hagymát dinsztelni (igazából egy kis vízzel is működik, de ennyire én nem sanyargatom magunkat).

Sütőpapír, szilikon sütőlap, szilikon sütőformák. Ugye nem kell mondanom, hogy miért jók? Megspórolhatunk egy csomó kalóriát  a "kivajazott-kilisztezett" edények elhagyásával.

Párolás. Aki szereti a párolt dolgokat, annak érdemes beruházni egy párolóedénybe, ezek roppant praktikusnak látszanak, gyorsan, könnyen elkészül benne a hús is, köret is, zsiradék nélkül, ráadásul megőrzik a bennük lévő tápanyagok, vitaminok nagy részét. Nekem mondjuk nincs, mert nem szeretem a párolt ételeket. :-)

Sűrítés: 
- önmagával
- krumplival
- keményítővel.
Főzeléket, levest, bármit. Egyáltalán nem ront az élvezeti értékén, finom így is minden. És a rántáshoz használt olaj, zsír, liszt nélkül. (Habarást pedig érdemes tejföl helyett zsírszegény joghurttal készíteni, ha már.)

Grillsütő. Szerencsésebbek grillfunkcióval rendelkező sütővel, vagy mikróval rendelkeznek, az én háztartásomban ilyen nincs, van viszont mini-grillem. Ami már 30 éves is elmúlt, a nagymamámé volt, kibírta, hogy ráolvadt egy telefon (igen!!), szóval strapabíró darab. :-) Hátránya, hogy csak kis adag készíthető benne.

Szívesen kipróbálnék egy kőlapos grillt, vagy egy HotPan-t is, de ebből egyik sincs a közelemben. :-( 

Nincsenek megjegyzések: