2020. december 18., péntek

Variálok

Mivel IGT-m van, azaz csökkent glükóz toleranciám, ami egyfajta prediabetes, ezért rendszeresen mérem a vércukromat. Az elmúlt napokban, mikor próbáltam átállni a teljes értékű növényi étrendre, nagyon magas értékeket mértem. Ijesztő volt.
Vacsora előtt 6,1-et, 90 perccel utána pedig 8,2-t. Ez így nem maradhat.

Mi a gond?

Egyértelműen az, hogy a vércukorszint stabilan tartása működik akkor, ha a szokásos szénhidrát elosztásban működöm. De a ténénél vagy a kalória nem volt megfelelő mennyiségű vagy túl sok szénhidrátot ettem. Én ez utóbbit választottam, és ebédre a szokásos maximum 50 g szénhidrát helyett 65 g volt az adag, majd a vacsora szokásos 30 körülije helyett 50. Azok lassan felszívódók voltak, de sok. Meg is látszik a cukromon. 

Hogyan tovább?

Ezekszerint a hirtelen váltásra nem vagyok alkalmas. Mármint testileg. A szénhidrátok mennyiségére és minőségére továbbra is nagyon figyelnem kell. Tehát a 30-20-50-20-40 leosztás marad, és a lassú-gyors arányok is maradnak. Azaz reggelire csak lassú, többire lehet gyors is, de max a fele, és csak az uzsonna lehet teljesen gyorsan felszívódó szénhidrát. 

A terv jelenleg az, hogy először a húst igyekszem elhagyni, ezzel párhuzamosan a zsírbevitelt csökkenteni, és lassacskán elhagyni az állati eredetűeket is. Közben amit beveszek új recepteket az életembe, azokat igyekszem téné-kompatibilisen.

Az uzsonnára meg fogom próbálni a zöldturmixot megtartani, ott ugyanis lehet gyors szénhidrát, meglátjuk, hogy reagálok rá.


Nincsenek megjegyzések: