2021. március 6., szombat

Feláll, korona megigazít, továbbmegy

Az elmúlt időszak nagyon megviselt. Lassacskán túl a család a covidon, és mire végre szabadulunk a karanténból, bezár az ország.

Nagyon sok dolog volt a vállamon az elmúlt évben, és nagyon sokat vállaltam. Legyen az munka, diéta, sport, akármi. Elfáradtam. Majd jött a covid, és egyszerűen a március nem akart úgy indulni, ahogy szerettem volna (persze az egyszerűség kedvéért meg is jött, mert hát mikor máskor :)). Miután láttam, hogy március első 4 napjából 3-on szétcsúsztam kalóriailag (pont a névnapomon éppen nem), de minden nap lelkiismeretfurdalásom is volt emiatt, így eldöntöttem, adok magamnak 2 napot, amikor nem mérek le semmit. Nem foglalkozom semmivel. 

Az eredmény: ettem csokit, ettem vegán hamburgert, gesztenyés nasit. És ezek csak a legizgalmasabbak. Pukkadásig ettem magam. Nagyon jól esett lazítani. Nem akarom tudni, mennyi kalóriát vittem be az elmúlt napokban.

Az elmúlt időszakban elértem minden t, amit kitűztem magam elé, és céltalanul lézengtem a világban. Nem mondom, hogy most maradéktalanul irányban vagyok, de igyekszem.

Szóval a célok: 

1. Teljes mértékben áttérni a teljes értékű növényi étrendre.
2. A súlyomat 75kg környékén tartani (semmiképpen sem 77 fölött).
3. Heti 5-ször mozogni valamit. Legyen az csoportos/online óra, séta vagy futás.
4. Minden nap krémezni  a kezem és az arcom.

Az elsővel egészen jól állok. Egyre több főételreceptem van. Működnek a paneljeim itt is.

A második most biztosan nem stimmel, de holnaptól visszaállok, és pikk-pakk helyre fog állni a világ, de ha hó végéig várnom kell erre, akkor várok. Mindenesetre terv szerint péntekig nem állok mérlegre. Nem kell magamat feleslegesen sokkolni.

A harmadik talán a legkönnyebb most, hogy jön a tavasz, és egyre többet süt a nap. Mivel ismét minden bezárt, a napsütésben hívogat az aszfalt. Egyelőre séta. A lábam miatt is, meg hát covid után muszáj kivárni, hogy teljesen meggyógyuljak.

Negyedik: rajta vagyok az ügyön.

Az az alap, hogy ide továbbra is minden nap kiírom az eredményeimet mozgás, étkezés és krém ügyileg. Ez biztos. 

A pénteki sétáim mindenképpen megmaradnak. Reggel mérleg, majd meglátogatom a megfelelő házat.

Séta/futás: a célom újra eljutni az 5 km egyben lefutásáig. Nagyon remélem, ősszel lesznek már futóversenyek, és szeretnék addigra rajthoz állni.

Lábammal visszatérek a manuálterapeutához, és  leszokom a rossz tartásáról. Remélem, nem csináltam ki magam nagyon.

És hogy mi lesz a cél és a jutalom? A cél 77kg alatt tartani a súlyomat. Jutalom? Mondanám (oké, írnám), hogy amíg nem megyek le újra 75kg környékére, addig nem veszek magamnak semmilyen ruhát, de a jelenlegi zárás alatt ez nem tűnik olyan bonyolult fogadalomnak, viszont nem egyszerű a feloldása, ha esetleg előbb megtörténne, mint ahogy a vírushelyzet javulna.

Azt hiszem, jutalomnak kitűzök egy-egy vegán jégkrémet azokra a hétvégékre, amikor a pénteki mérleg 75 kg-s értéket mutatott. A nagyobb léptékű jutalmat még nem látom, de rajta vagyok az ügyön.

Ugye a 75kg volt az álmom, kergettem is sokáig, majd elértem, és itt maradtam álmok nélkül. Most az álmom az, hogy egyszer azt mondja egy BMI-kalkulátor, hogy a súlyom a normál tartományba tartozik. Ez egy álom. Nem fogok őrült diétába kezdeni érte. Sőt, ha visszatértem a 75kg-s súlyhoz, tovább fogom emelni a napi kalóriakeretet.

Nincsenek megjegyzések: