2020. október 10., szombat

Kiborultam

Akár IR, akár IGT (az egyik típusa a prediabetesnek), akár cukorbetegség a kezelés részeként alkalmazott diéta lényege, hogy egyenletes szénhidrát eloszlás mellett néhány dolgot teljesen kiiktasson az életéből. Ilyen a finom liszt, a cukor (mármint a hozzáadott cukor). Szintén tiltólistásak az aszalványok.

Ez nem tűnik olyan horrorisztikusnak, hiszen pl a kakaóscsiga milyen remekül megcsinálható teljeskiőrlésű lisztből (elég ha a liszt 70%-a ilyen) és édesítőszerrel. Az Aldiban kapható is ilyen. Mármint teljeskiőrlésűnek hívják, de az összetevőlista első helyén a búzaliszt áll, és a listán eléggé hátul szerepel a teljeskiőrlésű liszt, tehát nagyon nagy százalékban biztosan nem tartalmaz olyat. Ennyit az elnevezésről...

Oké, azt már megtanultam, hogy mindenen el kell olvasni, mit tartalmaz.

Ma az Auchanban találtam üveges kagylót. Natúr meg páclében felirattal. Szem felcsillan, hajrá olvasás... és persze mindkettőben van cukor. Miért???

Irány a pékárus pult. Nem tudom, mire számítottam. Igazából azt hiszem, semmire. Teljeskiőrlésű császárzsemléért mentem a holnapi spenótba, de megláttam, hogy van csökkentett szénhidráttartalmú rész is. Az energiatartalom, meg a zsír, szénhidrát... ki is volt írva, de az összetevők nem derültek ki, így nem mertem venni.

Múltkor a háromféle korpovit keksz közül kettőről derült ki, hogy cukrot tartalmaznak. Persze, hogy azok a finomabbak, de így kilőve mindkettő.

És ma a kagylók előtt kiborultam. Bőgtem az Auchan közepén, ami így maszkban nem olyan egyszerű. Főleg, ha ebben a covidos időben úgy néznek egy orrot fújó emberre, mint a leprásra. De ez csak apró kitérő.

Az elmúlt napokban egyébként is valami nem stimmelt. Kuszkuszt most ettem először, de azt hiszem, utoljára is. Kevés volt térfogatra az, ami egyébként beleférne, és bár kiegészítettem hússal meg savanyúval, de valahogy mégsem volt jó a napom, és a délutánom végig a sóvárgásról szólt. Ma, a 3. nap végére merült csak fel bennem az összefüggés. A mai napnak már mindegy, kibukott a sóvárgás, és kb mindent IS megettem :(

Holnap újra belevetem magam a fogadalomba, miszerint nem lengek már ki a hónapban! 

Ja, és a pulcsimat is elhagytam ma :(

Úgyhogy a mai napból elegem van!

Nincsenek megjegyzések: