2020. január 3., péntek

Futás

Az egész úgy kezdődött, hogy 7 hónapja letettem a cigit. Ennek következményeként lelassult az anyagcserém. De nagyon. Volt, hogy a korábbi napi 1 helyett csak 2-3 naponta jutottam el wc-re. Ez így nem maradhatott. Próbálkoztam a több rosttal. Először több zöldséget fogyasztottam, majd zabkorpa tablettával. Nem igazán hatott. Heti 2 edzés van most is az életemben több-kevesebb intenzitással, de ez sem bizonyult elégnek. Ekkor jött az ötlet, hogy de jó lenne, ha képes lennék lefutni 5km-t egyben. És az isteni szikra, hogy hát az végülis mozgás, hátha segít az anyagcserémen is. Azt tudtam azonnal, hogy ezzel a súllyal szó sem lehet azonnal futásról, utána olvastam, és elkezdtem sétálni. Találtam vállalható edzésterveket a neten. Ki is néztem egyet, ami teljesen vállalhatónak tűnik. Nem fogom ész nélkül követni, ha egy-egy szintre hosszabb idő kell majd, akkor beiktatok még egy hetet, amikor azt a szintet nyomom.

Másik nagyon fontos dolog a futásnál, az a cipő. Ezt kb. mindegyik futós oldal is említi. Úgy voltam vele, ha elhatároztam, akkor nincs mese, kell egy jó futócipő és hajrá. Ezt tegnap be is szereztem. Nem értek hozzá, így elmentem szakboltba, ahol hozzáértők megnézik a mozgásom, és az alapján javasolnak cipőket, majd kipróbálva hozunk közös döntést. Az ajánlott 3-ból már nem is volt kérdéses nekem, hogy melyik az én cipőm. Érzetre az első lépésnél. De az eladó látványra is ezt hozta ki győztesnek.

Nem volt kérdés bennem, hogy ilyen helyen veszek cipőt, hiszen egy normális futócipő egy általános sportboltban sem olcsó, de simán lehet, hogy egy kisebb vagyonért veszek olyan cipőt, amivel nem is passzolunk egymáshoz.

Holnap fel is avatom, majd beszámolok :)

Nincsenek megjegyzések: