2020. február 13., csütörtök

Edzésterv

Van egy eredetileg 24 hetes edzésterv, amit követek, de ez csak napi 20 perces mozgásról szól, én meg úgy vagyok vele, hogy 1 órát akarok mozogni, így kiegészítem járással. Maga az edzésterv célja 24 hét alatt eljuttatni 5km lefutásához. Azt ígéri, ha végigcsinálod, 25-40 perc alatt képes leszel rá.

Ami miatt  a több neten elérhető edzésterv közül ezt választottam, az az volt, hogy egyrészt ez volt a leghosszabb (a többi max 8 hetes volt), másrészt már a leírásban ott volt, ha úgy érzed, egy-egy hetet nyugodtan duplázz be. A mostani nálam pont egy ilyen hét. Nem sietek sehova. Ha 42 évig nem tudtam 5km-t lefutni, akkor nem ezen az 1 héten múlik a dolog, viszont készítsem fel magam rendesen, és ne csináljam ki a testemet. Valahol összességében mégiscsak a testem jobbátétele a cél.

Szóval eddig ezt a 20 percet az edzésem közepére raktam, és előtte is utána is huszonpercet mentem emelkedőn felfelé. Tegnap variáltam, 8 perc bemelegítő síkban séta után futottam a 4x2 percet, majd utána egyben volt az emelkedőn séta, és jobban ment így, jobban is esett, úgyhogy marad ez a verzió.

Van egy bizonyos sebesség, ami nem esik jól. Se járásként se futásként. Ez most nagyképűen hangzik, és mikor január 2-án a futóboltban felmérték a futásom, akkor 6km/h-val futtattak a futópadon 1 percig, amit akkor brutális sebességként éltem meg, ma már ennyivel inkább gyorsan mennék, mintsem futnék. Tegnap már 8km/h-val futottam 2x2 percet. HA ennyivel képes lennék végigfutni az 5km-t egy versenyen, már nem venne fel a záróbusz, mert ez 7:30-as km. Azért ez már nagy haladás :)

Nincsenek megjegyzések: