2020. február 28., péntek

Életmódváltás

Most ezt a szót használja mindenki a fogyókúrára. Igen, tényleg az lenne az ideális, ha teljesen felrúgnánk azokat az étkezési szokásainkat - hiszen attól híztunk meg -, és az új, egészséges étrend lenne az, amit onnantól követünk, DE és itt jönnek azok a dolgok, amik be tudnak tenni az ember elhatározásának.

A következőkben magamról tudok nyilatkozni, ami nálam nehezítő körülmény.

1. Működik az életmódváltás, ha előre tervezek. Este igyekszem végiggondolni, mi várható másnap, melyik étkezés hol fog érni, és mit fogok rá enni. Ugyanis menet közben enni valamit, az 90%-ban gyorsan felszívódó szénhidrát magas kalóriatartalommal.

2. Van egy szénhidrátfüggésem, ami stresszben mindent felülír. Ez egy olyan szintű  függőség, mint például az alkohol vagy a nikotin (majd írok erről is később).

Én 2010 novemberében vágtam bele egy életmódváltásba. 2-3 év alatt lefogytam 65kg-t, beköltözött az életembe a rendszeres mozgás (heti legalább 2-3 sport). Tartottam is a súlyomat egészen 2018-ig, amikor is megborultam lelkileg, és mindent felülírt a szénhidrátfüggésem, valamint nem volt erőm az előre tervezésre sem. Ez egyenes út volt kilók visszamászásához. Az év végét 15kg plusszal zártam. Majd 2019. júniusában letettem a cigit, és bár próbálkoztam, 3-4 naponta mindent elsöprően győzött a szénhidrátfüggőség, és amit értem, felzabáltam. Eredmény december 30-ára 102,7kg, azaz +20kg. Ismét felvettem a kesztyűt, és tudom, hogy én fogok győzni.

Na, ilyen múlttal a hátam mögött azt gondolom, van képem arról, mennyire egyszerű vagy nem egyszerű az életmódváltás. Az elmúlt időszakban sokat olvastam róla másoktól, és újra meg újra megdöbbenek mások önbizalmán. Mikor valaki a fogyásos fázisban beszél arról, hogy ez milyen egyszerű, és mennyire béna az ember, aki nem képes a teljes, botlás nélküli életmódváltásra. Sőt, van aki továbbmegy, szintén a fogyásos fázisban már életmód csomagokat árul, és vállalja emberek támogatását természetesen pénzért. Abban a fázisban, amikor még igazán nem is lehet fogalma arról, hogy hosszú távon ő maga megbotlik-e vagy sem? A fogyós fázisban még van cél, még van motíváció... és utána? Én pont itt bicsaklottam meg. De ha még sosem csinálta, nem tanulta, hogy meri ezt felvállalni, lehúzni másokat, és mások életével játszani????  Döbbenet.

Nincsenek megjegyzések: