2020. február 2., vasárnap

Hol tartok?

Már azt mondom, hogy futni megyek, pedig azért ez még elég erős túlzás, hiszen 4x2 perc futásnál tartok

Akkor itt most álljunk is meg. Mit jelent az, hogy 4x2 perc futásnál járok. Mikor kitaláltam, hogy futni fogok, azonnal elkezdtem utánaolvasni, mert tudtam, ha ész nélkül mindent bele alapon csinálom, akkor annak csak sérülés lesz a vége. Szóval utána olvastam, és találtam egy edzéstervet, amiről azt éreztem, az enyém lehet. A nulláról 24 hét alatt juttat el az 5km lefutásáig. Most az 5. hétnél tartok, és már az elején azt írja, ha úgy érzed, szükséges, bármelyik hetet megismételheted akár 2-szer vagy 3-szor is. Úgyhogy ez az enyém, követem, és bízom benne, hogy simán veszem az akadályokat.

Mikor gyalogoltam kint, akkor fura számok jelentek meg a telefonom sebességre. 13:20 stb. Futó körökben a sebességet azzal az idővel jelölik, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1km-t. Most mindig számolgatnom kell, mert a futópad km/h-ban számol.

Példa: én most 7km/h-val futok a futópadon. Ez 8:34 perc/km-nek felel meg.
Az Aldi női futógálán például a szintidő 8:30 perc/km. Azaz aki 8:30-nál több idő alatt fut le egy km-t, akkor azt utoléri a mezőnyt kísérő busz, amire köteles az ember felszállni. 7,06km/h sebesség, szóval már nem sokkal vagyok alatta, de azért van még min dolgoznom. Arról ne is beszéljünk, hogy mivel még csak 8 percet futok (azt is ugye 4 részletben), így összesen még csak 933m megy futva.

És hogy mi a cél? Mi hajt?
1. Fogyás
2. 5km lefutása séta nélkül
Felmerült, mi lesz akkor, ha ez megvan. Igazából nekem a heti 5x1 óra mozgás a fontos. Ebből a 2 zumba adott, a maradék, kiegészítő mozgás a futás. Ha képes leszek már 5km-t egyben lefutni, akkor is az lesz a cél, hogy minél nagyobb távot megtegyek az 1 óra mozgásom alatt. Azaz, hogy gyorsuljak. De nem vágyom 10km lefutására, vagy félmaratonra. De hogy mit hoz a jövő? Majd meglátjuk :)

Nincsenek megjegyzések: