2020. február 9., vasárnap

Életmódváltás

Mostanában ezt a szót illik használni a diétázás helyett. Igen, az elmélet gyönyörű, miszerint teljesen váljunk meg a régi rossz szokásainktól, és azon túl, hogy az étkezésünket reformáljuk meg, kezdjünk el aktívan mozogni. Az elv tényleg gyönyörű, és tényleg valahogy így kellene csinálni. Ami a bajom, hogy ritkán hallom/olvasom olyan embertől, aki végig is csinálta, és sok-sok éve tartja is magát az adott keretekhez.

Én is tudom, hogyan kell lefogyni, hiszen egyszer már lefogytam 65kg-t, majd sok-sok évig tartottam is a súlyomat, de aztán jött egy zűrösebb év, amitől lelkileg megborultam, és bár a hétköznapjaim szerves része továbbra is a mozgás, az étkezés teljesen szétcsúszott. Illetve még csak ez sem igaz. A váza a napjaimnak megmaradt. Megmaradt, hogy mit eszem reggelire és vacsorára, megmaradt, hogy nagyjából 500kcal az ebédem..., DE simán lecsúszott napközben egy extra kakaóscsiga, vagy ha úgy alakult, nem foglalkoztam azzal, hogy a családdal étterembe ülve az 1200kcal-ás főételem mellé lenyomok még egy somlóit is. Az eredmény +15kg. Majd egy cigi letétel, karácsony, és a végeredmény +20. Ez volt december 30-án.

Azóta lement rólam 6,4kg, nagyon rajta vagyok, hogy meglegyen a heti 5 mozgás, és figyelek az étkezésemre is. Elvileg minden sínen van. Tudom magamról, hogy képes lennék bármikor újra kakaóscsigát reggelizni. Azt hiszem, ez pontosan ugyanolyan függőség, mint a cigaretta. Csak a ciginél nem csinálok hasonlót sem. Leraktam és kész. De enni muszáj, csak bizonyos dolgokat nem szabad. Nekem ez a legnehezebb a dologban. De tudom, hogy meg tudom csinálni :)

Nincsenek megjegyzések: